ویدئو| پیکر هشتمین جانباخته سیل در خراسان رضوی پیدا شد فرماندار نیشابور: تا کنون هیچ خسارت جانی ناشی از سیل گزارش نشده است| برآورد خسارت ۲ هزار و ۸۷۰ میلیارد ریالی در این شهرستان (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام محور‌های مسدود در خراسان رضوی (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) کنترل کامل انتظامی و امنیتی در منطقه سیل زده سیدی مشهد (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) قصاص؛ مجازات تصادف فوتی بدون گواهینامه است؟ شاهدان دروغگو در دادگاه| آیا مجازات شهادت کذب بازدارنده است؟ بارش شدید باران در شهر‌های خراسان رضوی | محور درگز-کلات مسدود شد افزایش ۳ برابری بارش‌های مشهد نسبت به سال گذشته| آب سد‌های مشهد ۶ درصد افزایش یافت (۲۷ اردیبهشت) اکران تصاویر مشاهیر به مناسبت دهه ادب و حماسه در مشهد خسارت سیلاب به بدنه و لایه‌های زیرین محوطه تاریخی یاریم تپه درگز (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز بارش شدید باران در خراسان رضوی | احتمال سیلابی شدن مجدد مسیرها (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) سردردهای میگرنی دومین عامل ناتوانی بشر در جهان است| عضویت ایران در انجمن جهانی سردرد تعطیلی محور‌های گردشگری، تفریحی و بوم‌گردی مشهد تا روز دوشنبه هشدار نارنجی هواشناسی در خصوص سیل در مشهد و ۱۸ شهر خراسان رضوی (۲۷ اردیبهشت) حضور ۱۵۰ گروه جهادی برای کمک به آسیب‌دیدگان سیل در خراسان‌رضوی ۵۰۶ سارق و مالخر در مشهد دستگیر شدند رژیم غذایی افراد باید متناسب با منطقه و فصلی که در آن قرار دارند، تنظیم شود بهترین مواد غذایی برای صبحانه؛ از این نوشیدنی غافل نشوید خوردن آبگوشت برای این افراد ضرر دارد بهترین مواد غذایی برای تغذیه بعد از تمرین ورزشی
سرخط خبرها

درمان رایگان بیماران سی اف در کلینیک‌های ویژه بیمارستان‌های مشهد | مشکلی در تامین داروی بیماران سی اف نداریم

  • کد خبر: ۱۶۴۵۰۳
  • ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۹
درمان رایگان بیماران سی اف در کلینیک‌های ویژه بیمارستان‌های مشهد | مشکلی در تامین داروی بیماران سی اف نداریم
کارشناس مسئول بیماری‌های خاص در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کلینیک‌های درمان رایگان بیماران سی اف که در حال حاضر در بیمارستان‌های اکبر  و قائم مشهد فعالیت میکنند شامل ۴ تخصص ریه، فوق تخصص گوارش، کارشناس تغذیه و روانشناسی و آموزش ها‌ی پرستاری در منزل می‌شوند.

دکتر جواد رجبیان در گفتگو با شهرآرانیوز، با بیان اینکه ۳۰۰ بیمار سی اف در خراسان رضوی داریم اظهار کرد: "سی اف" نوعی بیماری و اختلال ژنتیکی است که به تدریج به سیستم ریوی و گوارشی تاثیر منفی می‌گذارد که مستعد عفونت‌های ریوی و در نهایت فیبروز ریه می‌شوند که منجر به تنگی نفس می‌شوند.

او ادامه داد: بیماران سی اف در دفع ویتامین‌ و پروتئین در بدن اختلال دارند که این نابه سامانی باعث کاهش وزن شدید بیماران می‌شوند. از سال گذشته در وزارت بهداشت این بیماری جزء بیماران صعب العلاج شناخته شدند بر طبق این مصوبه کلینیک‌هایی در بیمارستان‌ها باید تشکیل شود تا تامین دارو و ارائه خدمات کلینیکی و پاراکلینیکی و درمانی مانند ویزیت و داروی رایگان در سیستم دولتی برای این بیماران انجام شود.

او اتصریح کرد:این کلینیک‌ها که در حال حاضر در بیمارستان‌های اکبر  و قائم مشهد فعالیت میکنند شامل ۴ تخصص ریه، فوق تخصص گوارش، کارشناس تغذیه و روانشناسی و آموزش ها‌ی پرستاری در منزل می‌شوند.

رجبیان بیان کرد: تعدادی از این بیماران با توجه به این درمان‌ها در کلینیک‌های ویژه، طول عمر مفیدشون بالاتر رفته است و فقط نیازمند به درمان‌های بالینی هستند.

کارشناس مسئول بیماری‌های خاص در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با هماهنگی‌هایی که اخیرا با بیمارستان قائم شده است کلینیک بیماران سی اف در بیمارستان قائم راه اندازی شده و فوق تخصص ریه وگوارش به صورت رایگان به این بیماران ارائه خدمت میکنند. دارو‌های این بیماران در داروخانه‌های طرف قرارداد دانشگاه علوم پزشکی مشهد می‌باشد که میتوانند به صورت رایگان این دارو‌ها را تحویل بگیرند.

رجبیان تصریح کرد: آن دسته از بیمارانی که مطلع نبودند ممکن است به داروخانه‌هایی که طرف قرارداد نبودند مراجعه کردند لذا بابت همین هزینه دارو‌ها گران شده است در حال حاضر هزینه دارو‌های این بیماران رایگان است.

او ادامه داد: در حال حاضر مشکلی در تامین دارو‌های این بیماران نداریم در چند هفته اخیر به دلیل عدم هماهنگی داروخانه‌ای که باید دارو را می‌آورده به وجود آمده بود که برطرف شده است.

او گفت: طبق مصوبه دولت، هرگونه دارویی که در داخل تولید شود داروی خارجی اجازه واردات ندارد لذا الان نمونه خارجی داروی کرون در داروخانه‌ها موجود است، اما هزینه آن به عهده خود بیماراست و مشمول بیمه نمی‌شود.

رجبیان با بیان اینکه اثر بخشی کرون نمونه داخلی و مشابه خارجی آن یکی است و تا کنون عوارضی در نمونه داخلی آن مشاهده نشده است، گفت: فقط بیمارانی که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند به دلیل اینکه سامانه تامین اجتماعی هنوز نتوانسته با سازمان‌های بیمه گر متصل شوند که اعتبارات را دریافت کنند این بیماران باید ۱۰ درصد هزینه را پرداخت کنند که البته می‌توانند فیش را به بیمه ببرند تا هزینه را برگردانند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->